Függetlenül attól, hogy milyen autógumiról van szó, a leginkább feltűnő felirat az abroncs márkáját (pl. Continental, Uniroyal) és típusát (pl. SportContact 7, RainSport 5) mutatja. Ezt követik a gumival kapcsolatos további fontos információk:
Maga a dátum négy számjegy formájában kerül fel az oldalfalra. Az első kettő a gyártás hetét, a második kettő pedig a gyártás évét mutatja. Folytatásként a műszaki jellemzőkről szerezhetünk tudomást. Ilyen például:
A terhelési index egy 20 és 120 közötti szám, amelyet az ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization, magyarul Európai Gumiabroncs és Kerék Technikai Szervezet) határoz meg.
A gumi képességeire, illetve műszaki jellemzőire vonatkozó információkat a méretadatok követik. Ezek ismerete elengedhetetlen az abroncscseréhez. A gumiméretről három szám ad tájékoztatást:
A fennmaradó jelölések az abroncs szerkezetéről tájékoztatnak, az R például a radiális övszerkezetre utal. Ha az összes karaktert értelmezzük, az abroncsszerkezet konkrét típusát is megismerhetjük. Ezek a következők lehetnek:
Az abroncsokon található még egy roppant fontos elem: a kopásellenőrző borda. Ezt az 1,6 mm magas gumielemet a mintaárkokban helyezik el a gyártók, hogy segítségével megállapítható legyen a futófelület kopásának mértéke.
Ha a futófelület annyira lekopik, hogy egy magasságba kerül a kopásellenőrző bordával, az abroncsot le kell cserélni. Léteznek digitális kopásellenőrző készülékek is, melyekkel könnyedén megmérhető a mintaárkok mélysége, tehát a futófelület kopottsága. Egyes márkák színes kopásszintet jelző rétegeket alkalmaznak, melyek akkor válnak láthatóvá, ha a futófelület kopása elér egy bizonyos szintet.